3 tips til at sikre alt det lækre content i sommerferien…

Børn der hviner af glæde på stranden. Ægteparret på cykeltur. Familier der slapper af foran teltet. Glade mennesker der nyder en øl på caféen i sommervarmen…

Ikke overraskende sker der masser af ting på turismedestinationerne i sommerferien. Mens der er mere roligt om efteråret, vinteren og det tidlige forår. Det er derfor en god ide at sikre de gode historier og content om sommeren også gemme det til de mere stille perioder.

Der er flere gode grunde til dette! Når turister bestiller deres sommerferie, er det ofte et resultat af en længerevarende beslutningsproces, hvor de har benytte mange digitale kanaler som Facebook, Instagram og Internettet. Hvad enten du ejer og/eller driver et spisested, en campingplads, vandrerhjem eller forlystelse mm. Så er det vigtigt at være tilstede på de sociale medier med de gode sommerferiehistorier hele året og ikke kun i sommerperioden.

Her får du som lovet 3 tips til at sikre content om sommeren…

Tag billeder og optag små videoer    

Send en af sommerens unge medhjælpere ud med en telefon for at tage billeder og små videoer af aktiviteter og begivenheder, der sker i løbet af sommeren i din virksomhed. Billeder og videoer kan redigeres i løbet af efteråret og lægges på de sociale medier fx Facebook og Instagram i løbet af vinteren og foråret, hvor den kommende sommerferie planlægges og bestilles.

Husk få tilladelse, hvis I bruger profilbilleder. Som regel må man godt offentliggøre billeder af situationer og begivenheder, men ikke profilbilleder, hvor en person er i centrum. I kan kontakte den lokale erhvervsforening, hvis I er i tvivl eller læse mit blogindlæg som omhandler deling af billeder.

Skriv de små gode historier ned

Jeres gæster får mange gode oplevelser i løbet af sommeren. Spørg dem, hvad de har oplevet og hvordan deres ophold var og skriv dem ned. Måske kan du få lov at lave et lille interview, som I må lægge op på hjemmesiden med et billede. De små historier kan I offentliggøre på jeres hjemmeside eller Facebook.  

Opfordre gæsterne til at give feedback på TripAdvisor o.l.

Gæsteanmeldelser kan ikke blot give et praj om, hvordan virksomheden klare sig. De er også et godt sted at få ideer til content. Kan en gæst gode lide en ret? Så skal I måske give gæsten adgang til opskriften eller lave en lille video, som viser hvordan retten laves. Blev en gæst solskoldet – så lav et link til Tryg Fondens solråd. Havde en gæst svært ved at finde vej – så er det måske en god ide med et kort I kan give til gæsten.  

Kun fantasien sætter grænsen for hvad I kan bruge som content. Derfor kan det være en god ide at måle effekten af din contentmarketing indsats – det kan du læse mere om HER

Nu er det bare at komme i gang – rigtig god sommerferie til alle

1 thought on “3 tips til at sikre alt det lækre content i sommerferien…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *